Hondenclub Sint Lutgart
 
Hondenclub Sint Lutgart Hondenclub Sint Lutgart Hondenclub Sint Lutgart Hondenclub Sint Lutgart Hondenclub Sint Lutgart Hondenclub Sint Lutgart Hondenclub Sint Lutgart Hondenclub Sint Lutgart  
  Hondenclub Sint Lutgart Bijgewerkt op:
14-11-2018
Activiteiten nog in voorbereiding: zie beneden 

     4 november   Clubkampioenschap

Naar jaarlijkse gewoonte ging op zondag 4 november 2018 het clubkampioenschap door voor alle categoriën, met terug een mooie opkomst, mooi weer en gemotiveerde deelnemers.

Wanita Van De Pitte kroonde zich bij de A clubkampioen met Bailey.
Els De Meyer klaarde het bij de B met Raiko.
Voor Gaetan Blanckaert met Cooper was het voor de C.
Bij de D hadden we een gelijke stand waardoor er een extra proef bij te pas kwam, en daar moest Jan Somers het tegen Dominique Maertens opnemen.
Dominique met Kyra klaarde de klus en werd voor de tweede maal op rij clubkampioen.
Erik Delbrassine zag het Kampioenschap gehoorzaamheid als een opwarming, en werd samen met Filou clubkampioen bij de Agillity.
Aan allen een dikke proficiat namens Trainers en Bestuur.

............Nog even geduld................
De "voor 1 jaar beroemde kampioenenfotos" hangen binnenkort ook in het clubhuis.
(Niet alle winnaars waren nog aanwezig bij de prijsuitreiking.
Zij worden voor de foto nog uitgenodigd, met de hond, op een training)

Hondenclub Sint Lutgart

 Fotos 

     20 oktober   Kwis

Wat krijg je tegenwoordig nog voor 2 Euro ? Als je dit wil weten schrijf je dan in voor onze kwis:
Een avond plezier en leute, allerhande hapjes en tussendoortjes, alle antwoorden op vragen die we niet wisten, een jury-team dat niet om te kopen was (zie fotos) en iedereen prijs (kwis-zweet-handdoek).
De "Slimste Sint-Lutgarders Ter Wereld" waren dit jaar De Handige Ballertjes.
Dank aan alle medewerkers voor en achter het (kwis-)scherm.

Hondenclub Sint Lutgart

 Fotos 

     28-29-30 september   10e Sint-Lutgart Dogtrekking

Vrijdag 28 september
Vandaag zou onze 10e editie starten, 10 jaar een dogtrekking organiseren vergt van het team een serieuze inspanning. We zijn indertijd begonnen op vraag van enkele leden die niet meekonden naar de DT van SIRIUS, het laatste weekend van augustus. Met toestemming van het bestuur en de nodige inzet van enkele medewerkers zijn we dit evenement gestart. Het dogtrekking-team was ontstaan, Marnix en Leon waren de medewerkers van het eerste uur, later kwamen Patje en Kurt ons team vervoegen. Ondertussen hebben we een ijzersterk team en zijn in België de 2de die zoiets organiseren. Bedankt aan iedereen om dit mogelijk te maken. Door de jaren geen zijn er verschillende mensen die meegeholpen hebben; ook hun zou ik daarvoor willen bedanken.
Rond 10h00 kwam ik toe op het terrein van de hondenclub. Patje en Kurt hadden daar geslapen zeker( ;-)). Ook de anderen waren al daar. We begonnen met het opstellen van het kantonnement, het begint stilaan een gewoonte te worden, mag wel na 10 edities. Dit verliep vlot met één spatje regen. Vanaf 16h00 kwamen de deelnemers toe. Het was een leuk weerzien en het deed deugd om zoveel bekenden maar ook nieuwe gezichten te zien. Na de controle van de inschrijving en het ontvangen van het 1ste geschenk (bestek en bord) kreeg iedereen zijn/haar plaats toegewezen.
Het catering team, Dorine, Veronique, Gratienne en Jeroen, stond klaar om de deelnemers te verwennen met een heerlijk avondmaal. Daarna werd de briefing gegeven en konden de groepen starten voor hun avondwandeling. Er werd eerst nog een groepsfoto genomen. Er was een proef voorzien bij Patje en ik, nadien konden de deelnemers op dit punt nog iets nuttigen bij de barman van dienst, Leon. Van bij ons punt moesten de deelnemers nog door het “donkere bos”; er zouden toch geen wolven zitten?? Ieder team kwam vóór 24h00 binnen. Een geslaagde en mooie avondwandeling was de algemene tendens.

Zaterdag 29 september
Na een wel echt koude nacht (temperatuur was 2°) deed het deugd om in ons clubhuis te genieten van een warme kop koffie en lekker ontbijt. Om 8h15 was er briefing van Marnix; nadien kregen ze een klein lunchpakket en konden de dogtrekkers met hun 4voeter naar de bus. De groep voor de grote toer werden gelost aan de kerk van Varsenare door Leon. De mensen voor de kleine toer werden gelost aan het doolhof van Loppem door Kurt. Onderweg waren er enkele bemande punten waar er proeven dienden afgelegd te worden. Het middagmaal, een broodje, werd verdeeld aan de brug van Steenbrugge door onze barman, Peter, hij had natuurlijk ook de nodige dranken bij. Voor de grote toer was de wandeling +/- 25 km voor de kleine toer +/- 15 km. Onderweg werden de nodige stops genomen, terrasjes, ijshoeve enz. De eersten kwamen tegen 15h00 aan op de club. Daar kon men genieten van een lekkere soep met verse balletjes. Rond 19h00 was iedereen aanwezig en het 2e geschenk werd aangeboden, een aperitiefje met de nodige hapjes. De BBQ zorgde ervoor dat iedereen met een gevuld buikje kon gaan slapen. Hier en daar waren nog enkele dapperen die wat napraten over de voorbije 2 dagen en de toekomst van “dogtrekking”. Samen met de vrienden van Sirius werden wat ideeën geopperd. Hopelijk kan/komt er iets van. Samen met Patje en Peter heb ik dan maar de bar gesloten om 1h30 ; moe maar voldaan.

Zondag 30 september
Na alweer een frisse nacht (temperatuur 2°) was iedereen snel terug te vinden in het clubhuis voor het ontbijt. De briefing werd gegeven en om de 5minuten vertrokken de groepen voor de laatste wandeling en opdrachten. Ook dit was een heel mooie wandeling waar er terug enkele proeven dienden afgelegd, de examinatoren van dienst Franklin, Marie-Jeanne, Erna, Els, Patje en ondergetekende hebben hun fantasie de vrije loop gelaten om originele testjes te vinden. Op het laatste bemande punt kregen de deelnemers hun de 3e geschenk, namelijk een gratis consumptie in ’t Leenhof. Rond 13h00 was het dan middagmaal met een lekker stukje “cake” met het logo van de club en 10de dogtrekking er op.
Tijdens de speech werden de winnaars bekendgemaakt en beloond. Hieronder de winnaars.
Ook was er één iemand die voor de 10de maal deelgenomen had en alle trekkingen tot een goed einde had gebracht, nl “dogtrekker Alain De Groote”. Hij kreeg een uniek, originele oorkonde met alle 10 de oorkondes van de voorbije trekkingen er op.
Dan werd er overgegaan tot het geven van de oorkonden en de geschenktasjes. Die mochten er best wel wezen, mede door de sponsors en zeker Patje die de nodige inspanningen heeft gedaan om alles bijeen te krijgen. Iedere deelnemer en medewerker kreeg eveneens een mooi T-shirt als aandenken.
Graag zou ik alle sponsors willen bedanken.

De groepen:
ECHTERNACH: Joeri, Alain, Jens, Dirk, Karin en Sandra.
SIRIUS: Pierrot, Steve, Luc, Kirsten en Joris.
HOPPETJES: Joachim, Sabine, Jan en Jins.
DE WATJES: Sandra, Jamie, Naomie, Leila en Dave.
SCHAPEDRIJVERS EN JAP: Dieter, Sandy, Kathy en Christoph.
DALWALKERS: Ann, Peter en Maureen.
VROLIJKE VRIENDEN: Erik, Katrien, Bart, Leen, Rudy, Tania, Ignace, Christine en Luc.
DURACELLETJES: Mirjam, Anne, Els, Christa, Francois, Francoise, Benny en Christine.
HAPPY CAMPERS: Katrien, Bart, Michel, Patrick, Mieke en Erwin.

De proef op vrijdag werd gewonnen door de SCHAPEDRIJVERS EN JAP.
De proef op zaterdag werd onderverdeeld in de kleine en grote toer:
De grote was voor de SIRIUS en de klein voor de VROLIJKE VRIENDEN
De proef op zondag werd gewonnen door de DALWALKERS.
De eindwinnaars en bezitters  van de “ houten DOGTREK kluif ” waren de VROLIJKE VRIENDEN.
Zij mogen zich terecht voor 1 jaar de “champions“ noemen.

Bedankingen:
Eerst en vooral zou ik alle deelnemers en de hondjes willen bedanken voor hun sportief en positief gedrag en opgewekt humeur gedurende het ganse weekend. Het was leuk om met zo’n groep te mogen werken. Eveneens zou ik al mijn medewerkers nog een extra pluim willen geven voor hun niet aflatende inzet gedurende het ganse weekend:
Cateringteam: Dorine, Veronique, Gratienne en Jeroen.
Bar team: Peter, Jean-Pierre en Roland.
Fotograaf en website: Jan.
Examinatoren: Franklin, Marie-Jeanne, Erna en Els.
Het Dogtrekking team: Kurt, Leon, Marnix en Patje.
Zonder jullie zou dit evenement niet mogelijk zijn. Hopelijk kunnen we er nog vele jaren aan toe te voegen.
Bedankt Eveneens zou ik mijn trouwe viervoeter Mooky een dikke poot willen geven en de verloren tijd halen we wel in. Zeker mag ik mijn vrouwke Gratienne niet vergeten, de vele dagen en avonden dat ik bezig was moest ze alleen doorbrengen. Bedankt schat voor je steun.

    Tot de volgende keer
        Dany

Hondenclub Sint Lutgart

 Fotos 1 
 Fotos 2 
 Film 

     Zaterdag 1 september   Familiedag - Barbeque

Brood en spelen volgens de Romeinen, spelen en barbeque volgens de Sint-Lutgarders.
Zo'n 12 durvers schreven zich in voor de familiedag:
"Eierparcourmethondloop",
"Pingpongballencolaflesjesblazen"
"Nylonkoustennisbalhamerslingeren"
"Aardsparadijsappelaaneentouwbijten" en
"Koningnietomverhooienkubben"
Sorry voor die moeilijke woorden maar ze maken mijn verslag en uitleg korter.
De fotos verklaren meer.

's Avonds volgde nog onze overheerlijke barbeque.

     Jan

Hondenclub Sint Lutgart

Hondenclub Sint Lutgart

 Fotos 

     Woensdag 15 augustus   Fietstocht

15 augustus EN een fiets EN geen regen EN ijsjes EN onze mobiele Peter-bar EN Vol Au Vent....
Tel dit alles tesamen en je bekomt een prachtige Sint-Lutgart activiteit.
Jammer van dat ééne paaltje die de score naar 99% deed zakken.
(We hebben de 3 paaltjes fotos gecensureerd)

Hondenclub Sint Lutgart

 Fotos

     Uit De Oude Doos

Beter gezegd is dit uit een oude computer met archiefmateriaal:
Marc Schautteet bezorgde ons een tijd geleden wat foto- en film-materiaal van zo'n goeie 26 jaar geleden.
Uit het analoge tijdperk dus, maar na heel wat converteren, opkuisen, plakken en knippen zijn we er tocht in geslaagd dit hier digitaal te presenteren. (Sorry voor de wat mindere klank- en beeldkwaliteit)
Heel wat bekenden passeren hier de revue............ Of ze er beter uitgekomen zijn oordeelt u zelf............

Hondenclub Sint Lutgart

 Fotos 
 BK 1992 Behendigheid 
 BK GG 1992 St Lutgart 
 Hamme GG Rocky 

     Vrijdag 25 mei - Zondag 27 mei   Kluisbergen

De 8ste Editie Sint-Lutgart Dogtrekking in KLUISBERGEN. Vorig jaar konden we er jammer genoeg niet bij zijn, mijn schoonmama Jenny was overleden. Dit jaar was het hopelijk niet zo, geen overlijden van een familielid en/of vriend, neen dus, de mama van een buur was onverwacht overleden en ik wou toch mijn medeleven persoonlijk betuigen. Daarom kon ik niet samen met de PI( inplaatstellingsteam) vertrekken. Toen we aankwamen rond 14h00 was het volledige kantonnement al opgesteld. Dat was een geweldige opsteker. Dan snel ons installeren in de “chalet” ;die gedurende gans het weekend dienst zou doen als hoofdkwartier van de dogtrekking. Nog snel alles afstemmen en ook de timing overlopen voor het weekend. Rond 15h30 kwamen de eerste ongeduldige trekkers al aan, dit onder het motto beter te vroeg dan te laat. Iedereen werd opgevangen en naar zijn plaats gebracht. Dit ging heel vlot, wat wil je veel nieuwe gezichten waren er niet. Om 19h30 werd de briefing van het verloop van het ganse weekend gegeven. En daarna konden we officieel starten, eerst een aperitief gevolgd door een heel lekkere BBQ. Ondertussen werd er een heuse whisky-bar geopend. Na nog een geleide avondwandeling naar de Kluisberg berg werd het tijd om naar bed te gaan. Gewoon stikheet was het die nacht, zelfs buiten liggen was geen verfrissing.

Zaterdag 26 mei
De haan van in mijn verhaal van 2016 was nog actiever geworden. Hij kraaide de ganse nacht. Waarschijnlijk dacht hij, die van Assebroek zijn hier alweer, zal ze het wat lastiger maken. Wat hij niet weet is dat wij “echte “ zijn ; net 2 kampioenen ploegen in Brugge, een hondenclub die dit jaar zijn 10de editie van de dogtrekking zal doen (september). We begonnen met een stevig ontbijt om daarna te vertrekken voor de verschillende toeren. Er was een grote van 19,6 km en een kleine van 11,6 km. De startplaats was de kerk van Zulzeke. De hitte maakte de wandeling uitzonderlijk zwaar. Het was een heel mooie wandeling met weinig schaduw. Er moesten enkele deelnemers met hun hondje opgehaald worden. Het café aan de kerk van Zulzeke was gesloten toen we aankwamen. Gelukkig hadden Gratienne en Christine een lokale bewoner kunnen ompraten om wat drank te schenken bij hem thuis. Bedankt Geert Devos, bij jouw wordt Gastvrijheid inderdaad met een grote “G” geschreven. Bij de heerlijke aperitiefhapjes, ons aangeboden door het cateringteam, kwamen de tongen los. Sommige hadden 15 km gedaan, andere hadden ingekort voor de zon, nog andere hadden er werkelijk een lokale bierproef wandeling van gemaakt. Enfin iedereen was gelukkig. Dan gingen we aan tafel voor de heerlijke friet – biefstuk. Daar werd de wandeling van de zondagmorgen al besproken; we zouden een ander meer schaduwrijk parcours doen. Dit werd door iedereen goed bevonden. Na nog wat napraten aan de tent gingen de laatsten om 23h30 naar bed.

Zondag 27 mei
Iedereen kon een uurtje langer slapen, zelfs de haan sliep nog. Alweer een stevig ontbijt en wijle weg. We vertrokken allemaal samen maar na een bezoek aan de “liefdesbron” scheiden onze wegen; een deel ging mee met Patje en de anderen met Kurt en ikke. Toen we aan de “vierschaar“ kwamen hoorden we bekende stemmen, de groep van Patje zat al te genieten. Dit hebben we dan ook maar gedaan. Daarna ging het terug naar de camping. Na alweer een aperitief kregen we “warme honden” te eten. Dit werd door iedereen gesmaakt, ook door de hondjes. Het werd stilaan tijd om nog een laatste woordje te placeren, Ik wil nog eens “alle deelnemers met/zonder hondjes” bedanken; er waren 2 heel jonge deelnemers bij, een ervan was tovenaar Kobe, en zijn zus Zoë. Onder het motto jong geleerd is oud gedaan. Proficiat. Ook zou ik het “catering team” willen bedanken voor de lekkere maaltijden, het was alweer heel lekker. Bedankt Katrien en Bart. Kurt, Patje, Marnix en Leon bedankt voor jullie steun en inzet. Veel werk achter de schermen wordt niet gezien maar is nodig om tot een dergelijk mooi resultaat te komen. Bedankt hoor.

De deelnemers:

Groep 1 Groep 2 Groep 3 Groep 4 Groep 5 Groep 6
Peter Christoph Dany Patje Mirjam Jan
Joeri Kathy Marnix Bernadette Elsje Caroline
Alain Sabine Kurt Luc Dorine Kobe
  Joachim     Christa Zoë

De opvangploeg:           Christine – Veronique – Gratienne
De verrassingsploeg:     Leon – Jins - Jan
Ook zou ik mijn trouwe viervoeter Mooky willen bedanken voor de mooie avonturen die we al beleefd hebben of nog zullen beleven.
   Dany en Mooky

Hondenclub Sint Lutgart

 Fotos 

     Zondag 8 april   Dogrally

Het begon allemaal deze morgen met een goede vlaag regen, sommige leden dachten dat dit voor de ganse dag zou zijn; verkeerd want Dany had al contact genomen met zijn maat hierboven om te vragen dat het droog zou blijven. Meer vertrouwen hebben Dorine ;-).
De opkomst was heel groot; 54 deelnemers en 35 hondjes. Na de verdeling van de groepen werd iedereen op pad gezonden samen met de “examinator” naar hun startpunt. Er waren 7 punten dus ook 7 groepen. De verdeling werd gedaan dat iedereen een beetje met andere mensen in het team zat en zo dus in de mogelijkheid was om elkaar te leren kennen.
Op punt 1 stond en Patje en Kurt voor een proef “agility”, samengebonden moesten de deelnemers het parcours afleggen, hilarisch. Ook moest niet alleen de hond door de flex kruipen, dit werd ook van het baasje gevraagd.
Marc bezette punt 2, daar werd baasje geblinddoekt en moest hij samen met zijn trouwe viervoeter tussen kegeltjes laveren, dit door hulp van een ander teamlid die met de stem aanduidingen gaf. Niet gemakkelijk hoor. Mirjam die op punt 3 stond, had als opdracht de apport, dit leek niet zo gemakkelijk als iedereen dacht. Dus voor de baasjes en de hondjes nog veel werk aan de winkel. Op de heuveltjes van “Patrick” werden de houdingen geoefend, als bijkomende moeilijkheid lag er nog eens overal worst voor de hondjes hun  neus. Ik hoorde sommige baasje tegen hun hondje zeggen “ Die worst is van de witte producten, ze is over datum, ze is slecht” dit allemaal om hun hondje te overtuigen om er niet van te eten, wat toch lukte ook. In de verte zagen we van op de heuveltjes van Patrick punt 5 liggen, daar stond Katrien. Daar moesten de baasjes hun hondje oproepen, doch niet zomaar he. Een baasje moest op de grond liggen en zijn hondje in zit voor krijgen. Een ander baasje moest gedragen worden en zo zijn hondje in zit voor krijgen. Eveneens werd er gevraagd waar de hondenclub lag, men moest dit nu eens aantonen op kaart. Ik heb weer veel bijgeleerd hoor ;-) Op punt 6 stond Joachim, daar werd gebruikt gemaakt van een tent en een stoeltje. De begeleiders moesten hun hondje bij zich krijgen. Niet eenvoudig zo bleek later. Aan het brugje had Dirk de weg omgetoverd met een zeil en wat takken. De hondjes moesten naar hun baasje komen met een stop op de takken. Ook dit lukte wonderwel.
Iedere oefening werd nog moeilijker gemaakt door de aanwezigheid van lekkere worstjes.
Iedere groep kreeg nog als opdracht om de geschenken die ooit gegeven werden tijdens de St-Lutgart dogtrekking te vinden op de punten.
Voor, tijdens en na de trekking zorgden Karin en JP voor onze leden, de dorst werd gelaafd. Ook werd er gedacht aan de inwendige mens “hotdogs” kon je krijgen voor de prijs van 1 euro, bijna voor niks dus en lekker klaargemaakt door Luc.
Er werden foto’s genomen door onze reporters Jan en Christian.
Marie – Jeanne zorgde voor de administratie en onze voorzitter Franklin zag dat het goed was.
De puntjes waren geteld en zorgden voor de volgende uitslag:

Plaats 1: Groep 4
Plaats 2: Groep 2
Plaats 3: Groep 3 en 7
Plaats 5: Groep 5
Plaats 6: Groep 6
Plaats 7: Groep 1

Het was een leuke en gezellige zondag waar iedereen zich op geamuseerd heeft.
Graag zou ik nog alle deelnemers en hondjes willen bedanken voor hun sportief en enthousiast gedrag. Ook alle medewerkers voor en achter de schermen BEDANKT.

     Vele groetjes Dany en Mooky

Hondenclub Sint Lutgart

 Fotos 

 Film 

     Zondag 18 maart   Strandwandeling Cadzand

Cadzand dus, dichter bij de poolcirkel en dichter bij de 11-stedentocht-freaks..........
De moedigen trotseerden dit alles want voor die 0,5° celsius warmer in Brugge kon je toch niet thuisblijven. (?)

Hondenclub Sint Lutgart

 Fotos 

     Vrijdag 19 januari   Algemene Ledenvergadering

Na het openingswoord van onze voorzitter werd overgeschakeld naar het kasboek 2017 van Dany.
De grootste kosten gingen naar het verbouwen een aanpassen van onze terreinen, afsluitingen en nutsvoorzieningen. (in 2017 verloren we onze 2 velden achteraan) Dit werd goedgemaakt door veel helpende handen en veel (dorstige) bezoekers van ons clubhuis. En aangezien 2 leden het kasboek ondertekenden voor akkoord zullen we dat maar voor waar aannemen.
Volgend punt: Controle van de inentingsboekjes en inschrijvingen voor 2018. Ook dit jaar, enkel op de ledenvergadering, met 2 drankbonnetjes erbij.
Alain stelde het programma 2018 voor. (Deze staat hier onderaan de pagina)
Dany gaf wat meer uitleg over onze Dogtrekking: Deze gaat door op 28-29-30 september en aangezien deze de 10e editie is, wordt dit een "SPECIAL"
Voorstellen en suggesties ??? waren er niet, dus volgde het slotwoordje...........en de bar.......

Hondenclub Sint Lutgart

     Zondag 7 januari   Nieuwjaarsreceptie

 

               2018 beginnen doe je zo --------------------------------------------------->>>>>>>

Hondenclub Sint Lutgart

 Fotos 

   

Activiteiten 2018:

  7 januari zondag Nieuwjaarsreceptie
  19 januari vrijdag Algemene Ledenvergadering
  2 maart vrijdag Agility 1e voorronde Clubkampioenschap
4 zondag Gehoorzaamheid 1e voorronde Clubkampioenschap
  18 maart zondag Strandwandeling
  8 april zondag Dogrally
  25 mei vrijdag Kluisbergen
26 zaterdag
27 zondag
  1 juni vrijdag Agility 2e voorronde Clubkampioenschap
3 zondag Gehoorzaamheid 2e voorronde Clubkampioenschap
  15 augustus woensdag Fietstocht
  1 september zaterdag Familiedag + Barbeque
  28 september vrijdag Dogtrekking Sint Lutgart 10e editie
29 zaterdag
30 zondag
  20 oktober zaterdag Kwis
  4 november zondag Clubkampioenschap
  26 december woensdag Zaklampentocht
  6 januari 2019 zondag Nieuwjaarsreceptie
  18 januari 2019 vrijdag Algemene Ledenvergadering
 
   
Terug naar  boven